דמוקרטיה

יש משהו מפתיע בהיסטריה שאחזה בכמה ממנהיגי השמאל הישראלי ובחלק ניכר מהתקשורת בסוף 2022, עם ההכרזה על מינויו העתידי של סגן שר שיהיה אחראי על מיון תוכניות הלימודים חיצוניים שאומצו בבתי הספר הציבוריים וממונים על ידי משלם המיסים.

ואכן, אזרחים רבים מחו נגד העובדה שבסתירה מוחלטת לבחירותיהם הפילוסופיות, לתפיסת התרבות שלהם ולדבקותם  הרוחנית, בתי ספר מסוימים, תחת הממשלה היוצאת, לא היססה « ללמד » את ילדינו תוכניות מפוקפקות למדי, אשר, בשם « הליברליזם », מזמינות אותם להטיל ספק במוסריות ובהצדקה של ההגנה הלאומית של ישראל, « לבחור », בגיל 8 או 9, את נטייתם ההומוסקסואלית או ההטרוסקסואלית, ועוד שורה של אשליות של השראה פוסט-מודרנית או « וואק ».

למעשה, לאחר תקופה יוצאת דופן של משבר מוסדי של כמעט שלוש שנים שהוביל את ארצנו לקיים ארבע מערכות בחירות, הבחירות האחרונות הגיעו להחלטה ברורה: זהו ניצחון של הימין, המורכב בעיקרו מאזרחים המחוברים לקיומה של המדינה היהודית הריבונית שהוקמה מחדש לפני 75 שנה לאחר 1900 שנות גלות ואומללות,  ולמסורת היהודית, הלאומית והדתית, כל אחת על פי גווניו, אך בעלת מאפיינים המנוגדים בכנות לפוסט-מודרניזם.

מנהיגי השמאל, ובהם ראש הממשלה שעדיין מכהן, ושרת החינוך הלאומי, בשיתוף עם התקשורת, יוצאים למסעות חסרי היגיון, ומנבאים את כליאתה של ישראל בחשכת הפלגנות, או אפילו הכללה של מיליציות של « משמרות מוסר » כמו משטר האירני. המתקפות נגד המנצח הגדול בבחירות, מר בנימין נתניהו, התחדשו במלוא עוזן, ומבטיחות  להעביר מרי אזרחי ומרד.

לשמאל הישראלי יש רק את המילה « דמוקרטיה » בפיו. אבל אפשר לתהות בכנות למה היא מתכוונת בכך!

בדמוקרטיה, העם נשלט על ידי נבחריו על פי השיטה המשפטית הנהוגה במדינה הנוגעת בדבר. ובמקרה זה, אין מחלוקת על ההגינות והחוקיות של הבחירות האחרונות.

במציאות, השמאל והפוסט-מודרני מאמין, לעתים קרובות עם חוצפה בלתי נסבלת, כי הוא הבעלים של לגיטימיות « דמוקרטית ». מה שהוא רואה לנכון, לרוב בחיקוי עלוב של האופנות המערביות האחרונות, מייעד את מה שצריך להיות, בעיניו, הסטנדרט היחיד שניתן להעלות על הדעת.

עם זאת, הם יצטרכו לציית לעקרונות האמיתיים של דמוקרטיה פרלמנטרית, שהיא השיטה הפחות גרועה לתרגם את רצון העם הריבוני.  הם אפילו לא מבינים שהצהרותיהם ההזויות רק מחזקות את נחישותם של נבחרי הציבור החדשים והאזרחים התומכים בהם לבנות עתיד שליו לעם ולמדינת ישראל, תוך כיבוד הלגיטימיות הלאומית.

ליאון רוזנבאום

Laisser un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *