לחזור ליסודות

מה החיט הגדול של ממשלת בנט? שהיא מעמידה פנים.
היא מעמידה פנים שהיא ימין כי היא יודעת שרוב העם הוא ימין, ומתחת לפני השטח מכינה מדיניות של שמאול. (בהנחה שמבינים כי בישראל « שמאול » פירושו : »חלוקת ארץ-ישראל » ובשום פנים לא : « מדניות חברתית » או « מדינת רווחה ».)
היא מעמידה פנים שהיא « שומרת על הדמוקרטיה » והיא דורסת ברגל גסה את מנהגיי הדמוקרטיה בכנסת.
היא מעמידה פנים שהיא מבטאה את רצון העם ועומד בראשה מנהיג מפלגה קיקיונית והמפלגה הגדולה בכנסת, הליכוד, מנועה מלעסוק במינימום התפקידים המוכרים 74 שנים לאופוזיציה בפרלמנט הישראלי.

היא מעמידה פנים שהיא מביאה « שינוי » וקוטפת ללא בושה את פירותיהן של יוזמות נתניהו.

בסופו של דבר נשאלת רק שאלה  פוליטית אחת בישראל : האיים ארץ ישראל שייכת לעם ישראל מבחינה משפטית ומבחינה מוסרית?

אין יהודי יכול להגדיר את עצמו אחרת מאשר ביחס לספרי היסוד התובעים ממנו התנהגות מוסרית, התנ »ך והתלמוד.

בתור שכזה, הוא אינו שואף לשלוט על עם אחר, ובאותה נשימה , אינו שואף לאבדון אל מול אויבים אכזרים ונחושים מסוגלים להפתיע במתקפת פתע ולסיים את קיומנו כאן. הוא גם לא צריך לוותר על מולדתו.

ככול שהזמן עובר, מתברר כי לא אירופה ולא ארה »ב אינם דוגמה למתינות פוליטית, לדמוקרטיה, לקדמה ולפתיחות.  וגם לא למוסריות. אבל הבורגנות הישראלית ( ה »שמואל ») כל כך שקועה בחלומותיה שהיא לא רואה. היא קולוניה תרבותית של המערב הנוצרי שאיבד כל אמונה בשמים ובעצמו.

דבר אחד חיובי במצב הנוכחי: כדי לשרוד עוד קצת, ממשלת בנט המורכבת מחלקים כל כך מנוגדים אידיאולוגית, חייבת לשמור על מתינות בטון הצהרותיה. הדבר שיפר מאוד את האווירה הפוליטית והרבה אנשים גילו שיותר נוח לחיות כך. מי ייתן ושיעור זה ישמר כאשר השאלות האמתיות תהינה שוב על השולחן.

ליאון רוזנבאום

 

 

Laisser un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *