חוסר אחריות

מספר גדול מדי של ישראלים, ללא תודעה היסטורית, אינם מודעים לתוקפנותם של השדים האנטי-יהודיים המסתובבים בתת-מודע הקולקטיבי של המערב ושל העולם המוסלמי.
בעתות משבר, הדעות הקדומות מתנפחות ומעוררות שנאה לא רציונאלית, במיוחד נגד המדינה היהודית הריבונית. כתוצאה מכך, מספר גדול של ישראלים מפרשים באופן לא נכון את מצבם האובייקטיבי, בעולם ובארצם.
אם לישראלים ה-« קרטזיאניים » יש משימה מיוחדת כרגע (2020 באוגוסט), היא להשמיע את האזעקה בפני חוסר האחריות המתפשטת בתקשורת שלנו, ואפילו על ספסלי הממשלה והכנסת.
העולם חווה מגיפה חסרת תקדים מזה חמישה חודשים. השפעותיו, בעיקר כלכליות, הן, מסיבות שונות, כנראה הרבה יותר רציניות ומתמשכות יותר מאשר אלה של השפעת הספרדית מלפני מאה שנה.
המדינות העשירות והמפותחות ביותר הן לא פחות מושפעות, להיפך. הווירוס הנדון נשאר מסתורי, השפעותיו, עמידתו, הטיפול נגדו, כל אלה בלתי ברורים ונושים לדיונים. במקרה הטוב ביותר, חיסון יהיה זמין באמת רק בעוד מספר חודשים. מאות אלפי אנשים נפגעים ועשרות אלפי מקרי מוות מדווחים כתוצאה ממחלה זו. אחרי הגל הראשון שנראה שהצליחו להגביל אותו בחלק מהמדינות, נראה שגל שני, חזק יותר, מטאטא בכל מקום.

בישראל, לאחר משבר פוליטי מלאכותי, שנגרם למעשה על-ידי השמאל-קוויאר שנדחה מהשלטון במשך זמן רב, והוא מוכן לכל התמרונים לכבוש אותו מחדש, הוקמה ממשלת אחדות על ידי הריאליסטיים ביותר, כדי להתמודד עם הקורונה.

וזה בדיוק במצב הבלתי אפשרי הזה שאנשים « עם כוונות טובות » מארגנים סדרה של מחאות רחוב אלימות יותר ויותר נגד ראש הממשלה, עם מימון נסתר ולפי כל הסימנים שמקורו מחוץ לארץ.

נכון הוא שמר נתניהו נמצא תחת שלושה כתבי אישום שהובאו נגדו על ידי ההיררכיה השיפוטית. עם זאת, שאלת התאימות של המשך מילוי תפקיד ראש הממשלה וקיומם של שלושה כתבי אישום וקיומו של משפט, הוחלט על-ידי הרשות השיפוטית עצמה על פי החוק: החזקת על אדם כי הוא חף מפשע עד להרשעה סופית על ידי פסק דין. לכן, אין דבר שימנע מראש הממשלה להמשיך במשימתו.

עם זאת, יש לציין כי בשלב הראשון של הקורונה בישראל, מר נתניהו וצוותו שוב הפגינו שליטה על המצב עד כדי ניהול מוצלח מאוד להגביל באופן יוצא דופן את מספר ההרוגים בשל הקורונה, ביחס כמעט לכל מדינה אחרת בעולם (עד כה פחות מ-600 אנשים).

למרות שישראל התפתחה מהר מדי ממגבלות התנועה לאחר הגל הראשון, אפילו כיום, בגל השני, מספר ההרוגים -עדיין גבוה מדי- נשאר מצומצם מאוד בהשוואה למדינות המתקדמות ביותר.

אין ספק כי ההפגנות מתוזמרות ושרוב אמצעי התקשורת מגבירים במידה רבה את המתח  ומציגים, בהגזמה רבה, האווירה של כאוס, מעין מהפכנית.

אולם, עידן נתניהו, שהחל לפני כעשור, היה, באופן ברור, זינוק קדימה למדינת ישראל. יציבות פוליטית וכלכלית, פיתוח משמעותי של תשתיות, שימוש מוגבל בכוח צבאי בסביבה אכזרית, צמיחה דיפלומטית לאזורים שונים בעולם, התקדמות טכנולוגית צבאית משמעותית, תעסוקה מלאה, כיבוד האישיות ההיסטורית של עם ישראל, היו הסימנים הבלתי מעורערים של הצלחה.

כאשר מגיפה מכה, עם כל ההשפעות השליליות שלה על העולם כולו, התנפלות על נתניהו היא מעשה בלתי אחראי חמור.

מותר לשאול , בעוד שלפחות חצי מהעם  היושב בציון ממשיך לתמוך בנתניהו, עד איפה חוסר האחריות מלווה בשנת חינם יכולים להוביל את אלה החולמים לגרום לכך שהמולדת היהודית תשקע באידיאולוגיה הפוסט-מודרנית כמו באירופה המתאבדת.

ליאון רוזנבאום

Laisser un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *